Τι είναι Pilates

Η μέθοδος Pilates ή Contrology όπως ονομάστηκε από τον εμπνευστή της Joseph H. Pilates , είναι ένα μοναδικό σύστημα ασκήσεων διάτασης και ενδυνάμωσης που έχει σαν σκοπό της την επαναφορά του σώματος στους λειτουργικούς άξονες.
Η απόκλιση από τους άξονες μπορεί να οφείλεται σε διαφόρους παράγοντες όπως :
• Ανατομικούς (λόρδωση, σκολίωση κ.λπ)
• Καθημερινές συνήθειες (πώς στεκόμαστε, καθόμαστε κ.λ.π)

Η επαναφορά του σώματος επιτυγχάνεται με το να μάθουμε το μυϊκό μας σύστημα λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις καθημερινές μας δραστηριότητες. Στόχος να γίνομαι παραγωγικοί τόσο πνευματικά όσο και σωματικά.
Η φιλοσοφία του Pilates εστιάζει στην εκπαίδευση του νου και του σώματος σε τέτοιο βαθμό ώστε να μπορούν να εργάζονται μαζί αρμονικά.
Στόχος του Pilates η συνολική βελτίωση της σωματικής , πνευματικής και ψυχικής μας κατάστασης.
Ένα από τα μεγαλύτερα αποτελέσματα του Pilates η επίτευξη της κυριαρχίας του μυαλού πάνω στον απόλυτο έλεγχο του σώματος.
Κατά το Pilates στο σώμα δείχνει τον τρόπο ζωής και σκέψης του ανθρώπου. Κάθε ένταση ή κατάσταση που υπάρχει στο νου , θα εκδηλωθεί και στο σώμα. Και επειδή ο νους κυβερνά το σώμα, για να γυμναστούμε εποικοδομητικά δεν πρέπει να υπάρχει ταύτιση του νου με το σώμα.


Οι θεμελιώδεις αρχές της τεχνικής του Pilates είναι :
1. Συγκέντρωση
2. Κέντρο (centering)
3. Αναπνοή
4. Έλεγχος
5. Ακρίβεια
6. Ροή στην κίνηση
7. Απομόνωση στην κίνηση (isolation)
8. Συνέπεια (routine)

Με την εφαρμογή των ασκήσεων το Pilates
1. αυξάνουμε την δύναμη , την αντοχή και την ευλυγισία μας
2. βελτιώνουμε την ισορροπία και τη στάση μας ενώ
3. κατανοούμε καλύτερα το σώμα μας αποφεύγοντας να το καταπονήσουμε.

Η μέθοδος Pilates ενδείκνυται για :
• Fitness
• Περίοδο εκγύμνασης
• Βελτίωση τεχνικής σε χορευτές
• Μετατραυματική περίθαλψη
• Ηλικιωμένους
• Παιδιά άνω των 12 ετών

Η μέθοδος Pilates γίνεται
• είτε με μηχανήματα (Reformer, Cadillac, Wunda chair κ.α)
• είτε χρησιμοποιώντας τα στρώματα (matwork), και διάφορα βοηθητικά όργανα (βαράκια, λάστιχα, rings, ball, mini ball κ.α)